faq

1. Wanneer krijg ik mijn reispapieren?
Ruim 1 week van tevoren. Wij krijgen de geboekte vliegtickets ongeveer 10 dagen voor vertrek bij ons binnen, daarna sturen wij het naar u door.
2. Krijg ik een bevestiging als ik mijn aanbetaling en/of restbetaling heb overgemaakt?
Nee, wij sturen u geen bevestiging dat wij uw geld hebben ontvangen. Wilt u er 100 % zeker van zijn dat het geld bij ons binnen is, dan kunt u contact met ons opnemen en kijken wij het voor u na.
3. Kan ik een preferentie doorgeven?
U kunt altijd een preferentie doorgeven aan ons. Het blijft echter een preferentie en wij kunnen niet garanderen dat u uw voorkeur krijgt. Voor een preferentie hoeft u niet te betalen.
4. Wat is een essentie?
Een essentie is een voorkeur waar per sé aan voldaan moet worden. Een essentie is echter in veel gevallen niet mogelijk, waar een preferentie wel mogelijk is. Mocht u een essentie willen, dan betaalt u € 30.
5. Kan ik een optie aanvragen?
Ja, dat is mogelijk. Wij kunnen voor de meeste bestemmingen de accommodatie (en soms ook de eventuele vlucht) een paar dagen voor u in optie houden. Wij horen dan graag binnen drie dagen of u definitief wilt boeken. Als u niet wilt boeken, dan kunt u de optie kosteloos annuleren.
6. Wat is het verschil tussen een chartervlucht en een lijndienstvlucht?
Lijndienstvluchten hebben een vaste dienstregeling. Chartervluchten, zijn vliegtuigen die door touroperators als geheel worden gehuurd. De lijndienstvluchten van Transavia boeken wij via internet direct in. Wij krijgen hier geen vergoeding van Transavia voor en vragen derhalve € 20 pp bovenop de internetprijs. De vlucht heeft afwijkende annulerings- en wijigingskosten. Bij een chartervlucht hebben verschillende touroperators stoelen ingekocht en verkopen deze door. Deze zijn vaak in het hoogseizoen en hebben geen vast vliegschema. Vluchttijden van charters zijn bij ons circa 10 dagen van tevoren bekend, als we de tickets ontvangen.
7. Heb ik een paspoort of een identiteitsbewijs nodig voor Kroatië?
U kunt zowel met een identiteitsbewijs als een paspoort naar Kroatië.
8. Kan ik in Kroatië met euro’s betalen?
In Kroatië betaalt men met de Kuna, maar het is vaak ook mogelijk om met euro’s te betalen. Wij raden dit echter af vanwege de erg wisselende koers.
9. Hebben jullie ook een winterbrochure?
Nee, onze brochure is het hele jaar geldig. Wij hebben wel een winterprijsbijlage die van 1 november t/m 31 maart loopt. Deze komt altijd rond eind augustus uit.
10. Wanneer moet ik betalen?
De aanbetaling is 15 % van de totale reissom voor vliegreizen. Bij eigen vervoerreizen is dit 20 % met een minimum bedrag van € 100. De aanbetaling dient binnen 7 dagen te zijn overgemaakt, de datum van de restant betaling staat op de nota. Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten dan dient deze gelijk met de aanbetaling overgemaakt te worden. Het juiste bedrag staat op uw nota.